© Tim Griffith
The Voxman Music Building celebrates musical performance at every turn, embracing a collaborative and exploratory student-driven model of education that treats every space as performance space. The building shares this sense of musical discovery with the community through a transparent expression.
© Wayne Johnson
The pattern of streets and open spaces in the mixed-use district of Iowa City extends directly into the building’s multi-level interior spaces, cultivating a sense of vertical urban vitality and acknowledging its place within the community. The six-story, 186,000-square-foot building is situated between campus and the downtown core of Iowa City, embracing both academic and urban experiences.
© Wayne Johnson
The program comprises a 700-seat concert hall, a 200-seat recital hall, an organ performance hall, a music library, rehearsal rooms, practice rooms, classrooms, and faculty studios and offices linked by a series of vertically connected community spaces. A multi-story glass corner entry at a major downtown intersection reinforces the merger of campus and city, with the two major performance venues marking their presence on each of the main facades.
Between the performance spaces, porous, day-lit circulation volumes interlink to form the student commons, performance and rehearsal lobby, and three-story atrium. A fourth floor exterior terrace, nestled between the wings of the rear facade, serves as gathering space that frames views to the city’s historic courthouse and countryside beyond. The concert hall cantilevers over the Burlington Street sidewalk and the Student Commons below, while the recital hall, wrapped in a shingledglass wall system, reaches out over the South Clinton Street sidewalk.
© LMN Architects
A composition of subtly textured terra cotta panels and low-iron glass with delicate shading patterns wraps the full exterior. All spaces in the building, including performance halls, rehearsal rooms, offices, and common areas, provide natural light and connections with the outside, while maintaining acoustic isolation.
© Tim Griffith
Requirements of the facility’s high-profile performance spaces are met by high-performance digital design. The concert hall features a suspended “theatroacoustic” system, unifying acoustics, lighting, and life-safety requirements into a dramatic, multi- functional architectural expression, and the resulting intricately sculpted element is assembled out of 946 unique, folded-aluminum composite modules digitally fabricated from modules digitally designed and fabricated from the architects’ parametric model.
© Tim Griffith
In the recital hall, red-colored acoustical panels optimize the room’s acoustical properties while incorporating a wallsized shingled-glass window that unites the performance event with the urban experience. In the three major rehearsal spaces, high ceilings are filled with swarms of brightly colored, kite-like reflectors that vary between solid and perforated to achieve dynamic acoustical and lighting effects.
© Tim Griffith
복스만 뮤직 빌딩
복스만(Voxman) 뮤직 빌딩은 모든 공간을 공연공간으로 대하는 협력적이고 탐구적인 학생주도형 교육 모델을 수용하면서 매 공간마다 음악 공연을 기념한다. 건물은 투명성을 통해 지역 사회와 음악적 감각을 공유한다.
© Tim Griffith
아이오와(Iowa) 시의 복합 용도 지역에 있는 거리와 열린 공간의 패턴은 건물의 여러 단계의 인테리어 공간으로 직접 확장되어 수직적인 도시 활력을 불어 넣고 지역 사회 내에서 그 위치를 시사한다. 6층의 186,000ft2(약 17,094.15㎡) 규모의 건물은 캠퍼스와 아이오와시 도심 사이에 위치하고 있으며, 학업과 도시의 경험을 모두 포용한다.
© LMN Architects
프로그램으로는 700석의 콘서트 홀, 200석의 리사이틀 홀, 오르간 공연장, 음악 라이브러리, 리허설실, 연습실, 교실 및 교수실 스튜디오와 사무실을 수직으로 연결하는 커뮤니티 공간으로 구성된다. 주요 도심 교차로에 있는 다층 유리로 된 모서리의 입구는 캠퍼스와 도시의 통합을 강화하며, 두 개의 주 공연장은 각각의 정면에서 그들의 존재를 뽐낸다. 공연 공간 사이에는 다공성의 주간 조명 체계가 교차하면서 학생커먼스공간, 공연장과 리허설 로비, 그리고 3층 아트리움을 형성한다. 뒷면 날개 사이에 자리 잡은 4층 외부 테라스는 도시의 역사적인 법정과 그 너머 시골을 바라볼 수 있는 공간을 제공한다.
© Tim Griffith
콘서트 홀의 켄틸레버는 단일유리벽체 시스템으로 버링턴 스트리트(Burlington Street) 보도와 아래의 학생커먼스공간을 가로지른다. 섬세한 질감의 테라코타 패널과 음영 패턴을 지닌 저철분 유리가 전체 입면을 덮고 있다. 공연장, 리허설실, 사무실, 공용구역 등 건물 내 모든 공간은 자연광 및 외부와의 연결을 제공하면서도 음향 격리 상태를 유지한다.
© Tim Griffith
시설의 이와 같은 세밀한 공간은 고성능 디지털 설계로 충족된다. 콘서트 홀에는 음향, 조명 및 생활 안전 요구 사항을 극적이면서 다기능의 건축적 표현으로 통합한 중단형 “극장 음향(Theatroacoustic)” 시스템이 있으며, 그로 인해 복잡하게 조각된 요소는 946개의 독특한 접이식 알루미늄 복합 모듈로 조립됐다.
© Tim Griffith
이 모듈은 건축가의 파라메트릭 모델을 디지털 방식으로 설계 및 제작한 것이다. 리사이틀 홀의 붉은 색 음향 판넬은 방의 음향 특성을 최적화하는 동시에 공연 이벤트와 도시 경험을 결합하는 벽 크기의 유리창을 통합한다. 3개의 주요 리허설 공간에서 높은 천장은 밝은 색상의 연과 같은 반사판으로 채워져 있으며, 중간 중간 구멍이 뚫려있어 동적인 음향 및 조명 효과를 준다.
SECTION
FLOOR PALN
Architect LMN ARCHITECTS
Location Iowa City, Iowa ,USA
Building area 17,094.15㎡
Design architect LMN Architects
Associate architect Neumann Monson Architects
Construction manager Mortenson
Structural engineer Magnusson Klemencic Associates
M/E/P engineer Design Engineers
Civil engineer Shive-Hattery
Landscape architect Confluence
Acoustics & A/V Jaffe Holden
Theater planner Fisher Dachs Associates
Lighting designer Horton Lees Brogden Lighting Design
Completion 2017
Client University of Iowa
Photography Tim Griffith, Wayne Johnson, LMN Architects
해당 프로젝트는 건축문화 2018년 12월호(Vol. 451)에 게재 되었습니다.
The project was published in the Sep, 2018 issue of the magazine(Vol. 451).
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