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The Ilan and Asaf Ramon International Airport was designed by Amir Mann-Ami Shinar Architects and Planners in partnership with Moshe Zur Architects. The Airport, servicing the Red Sea resort city of Eilat and surrounding region, was commissioned by the Israel Airport Authority (IAA) and was handled from A to Z by the architects in their role as Design Managers. Located in Timna, it is Israel’s first civil airport built from scratch (“greenfield”).
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The Airport features a 45,000㎡ Passenger Terminal Building, a 3,600m long Runway and Taxiway, alongside 40 Aprons, allowing for domestic and international traffic. The two Support Structures to the north and south of the Terminal measure a combined 36,210m2 with a 45m high Air Control Tower.
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The architects developed a unique and minimal design language influenced by the futuristic world of aviation and its seemingly timeless natural desert surrounding. The decision of the IAA to appoint the architects as design managers responsible for budget, program, and planning schedule, allowed for the architects to implement the design across the entire airport - from the various buildings to each individual check-in counter, unifying the airport under one unique holistic design.
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The mushroom-like rock formations found in Israel’s National Timna Park served as inspiration for the initial geometry of the Passenger Terminal Building as a self-shading volume. Just as the rocks are shaped by the “natural movements” of wind and water, the Terminal’s opaque volume was carved by the “natural movements” of the passenger traffic. Glass curtain walls were inserted, surrounding patios that introduce the natural desert landscaping into the building. These serve as light wells allowing natural light into the depths of the Terminal, instead of the commonly used skylights, impossible within such climate conditions.
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The Terminal’s envelope consists of a steel and concrete skeleton structure, cladded to the exterior with insulating aluminum triangular panels, continuous from wall to roof that create one single mass. Towards the interior, the building’s volume is hollowed out and the envelope is cladded in a contrasting bamboo-wood, uniting the ceiling and walls over one continuous space.
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The Terminal building’s minimalist interior scheme is based on a tightly organized high-ceilinged hall with low-level furniture and pavilions acting as dividers. Its entire infrastructure is hidden on a lower level. This allows for the roof to be free of any technical equipment as a fifth façade viewed from the airplane window, and for all passenger processes to be efficiently on one single level.
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The landscape design development drew inspiration from the existing river delta fan created by the mountain flooding into the desert valley. Thus, the delicately winding paths of the parking lot and the landscape development follow the shape of the natural spill from the streams. In addition, local plant seeds were harvested and preserved at the site, grown and incubated in greenhouses during the years of construction, and finally returned to their original location, to serve as the desert vegetation lining the airport’s landscape.
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이스라엘 사막의 암석을 닮은 일란 앤 아사프 라몬 국제공항
에일랏(Eilat)은 이스라엘 남단에 위치하며, 네게브 사막과 인접한 항구도시이자 대표적인 휴양지이다. 사막에 일대에 미개발지에 이스라엘 최초의 민간 공항인 일란 앤 아사프 라몬 국제공항이 들어섰다. 공항은 45,000㎡ 규모의 여객 터미널 건물, 3,600m 길이의 활주로, 국내선과 국제선을 모두 수용하는 40개의 계류장으로 구성된다. 터미널의 북쪽과 남쪽에 있는 두 개의 수직 구조물은 관체탑이며, 45m 정도다.
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건축가는 미래의 항공 산업과 변치 않을 것 같은 자연 사막 환경에서 이 공항만의 독특하고 간결한 디자인 언어를 개발하며 조형적인 형태의 건축물을 만들었다. 이 공항을 이루는 건물들은 각 개별 체크인 카운터에 이르기까지 공항 전체가 비정형적이고 독특한 디자인을 따르고 있다. 건축물의 외형은 이스라엘 팀나국립공원에서 발견된 버섯 모양 암석에서 영감을 받아 디자인됐다.
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이 암석의 형태같은 비정형 건축물은 자체적인 음영 볼륨을 가진다. 마치 이 버섯 모양의 암석이 바람과 물의 “자연적인 움직임” 에 의해 형성되는 것처럼, 터미널의 형태는 승객의 “자연적인 동선”에 의해 만들어진다는 의미를 지닌다. 건축물은 사막 주변으로 만들어진 커튼월 벽으로 인해 자연(사막 조경)이 공항 내부에 있는 것 처럼 느끼게 만든다. 내부에 설치된 커튼월은 일반적인 채광창일 뿐만 아니라, 사막 기후 안에서 터미널 안쪽 깊숙한 곳까지 자연광을 끌어들인다.
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건축물의 외피는 강철과 콘크리트 골격 구조로 구성된다. 단열 알루미늄 삼각형 패널로 만들어진 터미널은 외부에 피복되어 벽에서 지붕까지 연속하여 단일 매스를 생성한다. 내부는 건축물의 외피와 대조되는 대나무 목재로 덮여있는데, 천장과 벽을 하나의 연속 공간으로 느끼도록 심플하게 디자인되어 있다. 이 미니멀리즘을 따르는 공항의 내부는 저상부의 가구와 파빌리온으로 나누는 단단하게 구성된 높은 천장의 홀로 구성되는데, 공항의 모든 인프라는 지하에 있기 때문에 가능한 것이다. 이러한 공간 구성으로 공항의 내부에서 진행되는 모든 승객들의 프로세스는 한 층에서 처리된다.
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공항의 조경은 산이 사막 계곡으로 범람하여 생성되는 과거 강 삼각주 부채꼴로부터 영감을 받았다. 따라서, 주차장의 섬세한 굴곡 경로와 조경 개발은 하천에서 자연 유출의 모양을 따른다. 또한, 현지 식물 종자를 수거하여 현장에서 보존하고, 건설 기간 동안 온실에서 재배 및 배양한 후 최종적으로 공항의 경관을 따라 사막 식물로 사용하기 위해 원래 위치로 되돌아갔다.
CONCEPT DIAGRAM
SUPPORT AREAS STRUCTURES EXPLODED DIAGRAM & TERMINAL EXPLODED DIAGRAM
LANDSCAPE DIAGRAM
SECTION_TERMINAL
1st FLOOR PLAN
2nd FLOOR PLAN
Architect AMIR MANN-AMI SHINAR ARCHITECTS, MOSHE ZUR ARCHITECTS
Location Timna, Eilat, Israel
Site area 5,054,000㎡
Building area 92,000㎡
Completion 2019
Principal architect Amir Mann, Moshe Zur, Ami Shinar, Orna Zur
Project architect Yacob Tirosh, Slavik chokler, Kobi Ezra, Yair Shmueli
Design team Mann Shinar-Barak Levy, Ofir Zak, Eitan Aviram, Martin Neiman, Neta Sverdlov, Efrat Hakerem, Ohad Gilo, Michal Weinshtock, Oded Narkis, Hadar Rothschild Antman, Tomme Omer, Kfir Galatia Azulay / Moshe Zur-Tal Goldenberg, Uri Shakory, Jonathan Cohen, Keren Joseph, Daniel Kaszab, Rami Hod, Stas Yaakovsky, Avi Matyas, Erez Shani, Hilki Amrani, Dan Perry
Construction management Gadish-Baran Partnership
Client Israel Airports Authority (IAA)
Photographer Hufton + Crow
해당 프로젝트는 건축문화 2020년 6월호(Vol. 469)에 게재 되었습니다.
The project was published in the June, 2020 issue of the magazine(Vol. 469).
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