ⓒ François Bodlet


ⓒ François Bodlet

 

IN 1

The IN 1 project brings architect Jean Verville to confront his reflections on his own perception of spatiality with the production of a model on a human scale. The architect inserts the installation into an existing building, the old hangar erected at the end of his residence’s garden. Like a Russian doll, the model slips into the silver shed to offer an architectural experience yet hiding another one. For both design and fabrication, the architect favors an in situ mode of exploration establishing an almost mathematical relationship between the space and his body. A function emerges naturally from the place, a versatile space of creation: the architect’s workshop. Jean Verville designs three distinct sub-spaces on two levels. A graft parasitizes the top of the volume with a suspended cabin without identifiable access. Through the kaleidoscopic texture of its compact pattern, a sole material eclipses the modular frame of the panels like the irregularities of the old hangar walls. The sculptural effect, of a disconcerting simplicity, reveals a complex lair that opposes the sharpness of its forms. This architectural installation offers a look at a personal universe that seems to turn on itself to lead to a parallel, shifted and secret world that is the studio of the architect Jean Verville.


ⓒ François Bodlet


ⓒ François Bodlet
 

IN 1 프로젝트는 건축가 장 베르빌로 하여금 공간에 대한 그의 인식을 사람 크기의 모델 제작에 직면하게 하였다. 건축가는 그의 주택 정원에 솟아있는 오래된 건물속에 설치물을 집어넣는다. 러시아 인형처럼 모델은 건축적 경험을 제공하고 또한 숨을 곳을 제공하는 은색의 헛간속으로 숨어 들어간다. 설계와 제작에 있어 건축가는 공간과 그의 신체사이의 수학적 관계를 확립하는 현장 탐사를 선호한다. 기능은 다재다능한 창조의 장소인 건축가의 작업실에서 부터 자연스럽게 모습을 드러낸다. 장 베르빌은 2개의 층에 3개의 서로다른 서브 공간을 설계한다. 접목은 인식할 수 있는 통로가 없는 매달린 공간과 함께 건물의 제일 위에 기생한다. 촘촘한 패턴의 화려한 질감을 통해 단하나의 재료는 오래된 건물 벽의 비정형성 같은 패널의 모듈프레임을 가린다. 단절된 소박함의 조각적 영향은 형태의 예리함과 반대되는 복잡한 집을 보여준다. 이 건축적 설치물은 그 자체가 평행하고 변화되고 비밀의 세계인 건축가 장 베르빌의 스튜디오로 이끌어주는 개인적인 세계를 보여준다.

 

ⓒ Maxime Brouillet


ⓒ Maxime Brouillet

 

IN 2

The IN 2 project presents a domestic architectural installation designed for two lovers of contemporary arts, theater, music and dance, as well as digital art, video and installation. By integrating an inventive experimentation in a Montreal cottage of the 50s, architect Jean Verville exalts fusion of art and everyday life in a proposal requiring a high degree of user participation. The architectural intervention blurs the reading of spaces with volumetric assemblages and visual breakthroughs, contrasts and tensions, scale games and trompe-l'oeil. The opposition between black and white produces optical effects oscillating between reality and abstraction, where bidimensionality borders on three-dimensionality until the boundaries between the two notions disappear. By addressing the pleasure conveyed by architecture, Verville offers a daily participatory experience to the occupants of this graphic environment. This architectural journey, animated by whimsical touches that unload the intervention of the coldness and seriousness often associated with contemporary architecture, calls for an experience completely altered by illusion, and this, for the delight of its owners.

 

ⓒ Maxime Brouillet


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IN 2 프로젝트는 디지털 아트, 비디오 그리고 설치예술 뿐 아니라 현대미술, 극장, 음악, 그리고 춤을 좋아하는 두 애호가를 위해 설계된 실내 건축 설치물을 보여준다. 1950년대 캐나다 몬트리올 형식의 작은 집 안에 독창적인 실험을 통합시킴으로서 건축가 장 베르빌은 일상생활과 예술의 통합을 높은 수준의 사용자 참여를 요구하는 제안을 통해 칭찬한다. 건축적 개입은 공간적 집합과 시각적 돌파, 긴장과 대조, 크기의 변화와 트롱프뢰유를 이용하여 공간의 이해를 어렵게 한다. 흑과 백의 반대성은 두 개념 사이의 경계가 사라질때까지 3차원의 공간을 2개로 양분하는 현실과 추상사이의 경계를 왔다 갔다하는 시각적 효과를 만들어낸다. 건축이 선사하는 즐거움을 말하며 베르빌은 이러한 그래픽 환경의 거주자들에게 매일 직접적 경험을 준다. 이러한 건축적 여정, 종종 현대 건축과 연관되는 냉담함과 진지함의 개입을 빼버리는 엉뚱한 솜씨에 고무된, 은 환상에 의해 변형된 완벽한 경험과 소유주의 즐거움을 요구한다.
 

ⓒ Maxime Brouillet


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IN 3

With his IN 3 project, architect Jean Verville proposes an architectural installation juggling with excesses and exuberance while retaining its signature of an assumed minimalism. The proposal calls for mechanisms of perception of space that break the usual patterns of domesticity. In order to satisfy the needs of everyday life, but also to subtract them from time to time in order to create a working environment that strengthens the maestro's concentration, the bare space skillfully conceals functions in a succession of sculptural volumes. The gray tones of the raw materials unite into a volumetric entity pierced by an immense golden structure deploying to abolish the hierarchy of spaces. Offering images evolving towards abstraction, this golden ribbon, containing domestic functions as storage units, breaks up space into a single operation of powerful efficiency. The diffusion of a felted and enveloping light invests the place of a mysterious aura that contributes to its theatricality. The rich contrast between the concrete, the sumptuous golden brass and the immaculate brilliance of the white stones, creates a mineral character that encourages a feeling of opulence, intensified by the presence of a triumphant piano. Wandering in this clean and refine space, at the same time of an unusual expressivity, proposes sensations blurring the spatial perception to reveal a sculptural proposal of an extreme sophistication.

 

ⓒ Maxime Brouillet


ⓒ Maxime Brouillet

 

그의 IN 3 프로젝트와 함께 건축가 장 베르빌은 과잉과 풍족의 저글링을 펼치고 추정되는 미니멀리즘을 유지하는 건축적 설치물을 제안한다. 제안은 가정의 일상적인 패턴을 파괴하는 공간인식의 메커니즘을 요구한다. 일상생활의 요구사항을 충족시키기도 하고 때때로 마에스트로의 집중력을 향상할 수 있는 환경을 조성할 수 있도록 그러한 것들을 배제할 수도 있도록 텅빈 공간은 조각적인 공간의 연속체 안에 솜씨있게 기능들을 감춘다. 재료의 회색 톤은 공간의 계층화를 막기위해 배치된 거대한 금색 구조물에 의해 관통된 거대한 물체로 결속된다. 수납장 기능을 가지고 있는 금색 리본과 추상화를 양해 진보하는 이미지는 강력한 효율성을 가지는 단 하나의 운영체로 공간을 분해한다. 뒤덥히고 펠트된 빛의 발산은 공간의 역극적인 면에 공헌하는 신비한 아우라를 공간에 선사한다. 콘크리트와 호화로운 금빛 황동 그리고 흰색 돌의 티 하나 없이 깔끔한 광택사이의 풍부한 대조는 의기양양한 피아노의 존재로 가중되는 부유감을 가중시키는 광물적 특성을 창조한다. 이러한 깨끗하고 정갈한 공간을 거닐며 동시에 일반적이지 않은 이러한 표현은 극적인 세련미를 드러내기 위해 공간적 인식을 흐리게 하는 기분을 선사한다.

 

 

The current decompartmentalization of artistic disciplines brings about the emergence of new proposals. Architect Jean Verville demonstrates this hybridization in architectural interventions swapping the user's experience into a spatial and pictorial experimentation, in which sensory perception is asked to transgress the physical limits of space to favor the illusory abstraction of dimensional form and produce architecture that seems free from their function and materiality. In 2017, architect Jean Verville realized IN 1 2 3, three installations combining art, architecture and domesticity. These intimate portraits present universes transposing the personalities of their occupants, while illustrating their moving collaborations with the designer. The architect infiltrates his installations with intriguing photographic proposals in which the presence of an allegorical figure proposes a new modality of appreciation for architecture.


예술적 규율에 대한 현재의 통합은 새로운 제안의 발생을 도모하였다. 건축가 장 베르빌은 건축적 간섭 속의 이러한 통합을 사용자의 경험을 공간적이고 회화적인 실험으로 교체하는 과정을 통하여 이를 증명하였다. 이 속에서 감각적 인식은 입체적 형태의 추상적인 개념을 도와주고 기능과 재료에 대해서 자유로워 보이는 건축물이 창조될 수 있도록 신체적 한계를 넘어서길 요구받는다. 2017년 건축가 장 베르빌은 예술과 건축 그리고 가정을 통합한 3개의 설치물인 IN 1 2 3을 실현하였다. 이 분위기 있는 묘사는 거주자들의 개성을 바꾸는 우주의 모습을 보여주고 동시에 디자이너와 함께 움직이는 공동 작업물들을 보여준다. 건축가는 우화적인 모습이 건축 양식에 대한 새로운 감상을 제안하는 흥미로운 사진을 이용한 제안을 그의 설치물과 함께 침투시킨다.


Architect Jean Verville

Location Montreal, Canada

Area ​​14 m² / 100 m² / 160 m²

Material OSB panels / Wood, lacquer, paint, granite, ceramic tile, mirror / Wood, brass, concrete, quartz, marble, mirror

Collaborators Armand Verville, Jean-François Caron, Pierre Daigle, Francois Bodlet, Stéphane Gimbert, Steve Tousignant

Photographer François Bodlet, Maxime Brouillet




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