© doublespace photography


7 St. Thomas harmonizes retail and commercial design through an inventive interplay of form and light, blending Victorian and contemporary materials to create a unified work. Six heritage townhouses are integrated into a three storey podium, with a sinuous six storey tower above. The development houses retail at ground level and condominium office spaces throughout, blending high design, ecological responsibility, and civic enhancement.


© doublespace photography


Located around the corner from the busy Bay/Bloor intersection at the corner of Sultan and St. Thomas Streets, the design was born from a desire to seamlessly integrate into the existing fabric of the neighbourhood and to contribute to the urban environment. The building peels back from neighbouring context to preserve the light and views of existing residential buildings. A piazza-like square at the corner of St. Thomas and along Sultan Streets form a public amenity in the densely built area.


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The podium wraps around and incorporates the heritage buildings matching them in scale and proportion, using glass and stone to contrast and enhance the existing façades. The tower is wrapped in fritted glass and undulates in response to the existing fabric of the site, allowing light to penetrate the spaces. The contrast between the solidity of the red brick heritage houses below with the translucent permeability of the glass tower—which steps back and appears to float above the Victorian frontages - highlights both typologies.


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The heritage facades of the six Victorian row houses built in 1880 were meticulously restored, returning the original charm to the masonry, windows, trim, dormers and sloped roofs. The entrances of the street oriented retail spaces were modified for inclusive accessibility while preserving the heritage character of the buildings. Inside the reconstructed town homes have been maintained as individual office suites, in order to preserve the quality of space within old homes and break-up the lower levels into smaller multi-level commercial suites creating a fine-grained street-level experience. 7 St. Thomas is amongst the first of its kind in Toronto, offering exclusive commercial ownership.


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Common shared elements are refined and sophisticated. A marble-clad lobby with a stark white pallet and graphic black chrome accents expresses the horizontal fluidity of the architecture through vertical lacquered panels, unifying in their wave-like motion and modernity. A board room with state of the art presentation technology and washrooms on each floor are common areas for the suite owners to share. The design allows for size adaptable suites to accommodate a wide array of businesses. The building contributes to the urban environment through various features including high performance curtain wall with a ceramic frit that reduces thermal transmission, large capacity rain cisterns which feed back into the building’s grey-water system, and water-efficient green-roof terraces on the third and ninth floors. Capitalizing on its position in the midst of a growing residential neighbourhood, the close proximity to multiple transit lines and high acceptance of walking and cycling make 7 St. Thomas a functionally integrated development and model for urban sustainability.


© doublespace photography


세인트 토마스 7번가

세인트 토마스 7번가는 빅토리아 시대와 현대의 재료를 혼합하여, 형태와 빛의 독창적인 상호 작용을 통해 소매업과 상업 디자인을 조화롭게 통합했다. 3개 층의 저층부에는 6개의 전통 있는 타운 하우스가 있고 기단 위로 6개 층의 물결 모양의 타워가 결합된 형태이다. 이 개발 사업은 지상의 상업시설과 건물 전체에 걸친 사무 공간을 포함하고 있으며, 이는 수준 높은 설계와, 생태계 책임, 시민 발전을 혼합해 놓은 것과 다름없다. 술탄(Sultan)과 세인트 토마스가(St. Thomas Streets)의 모퉁이에 있는 번잡한 교차로를 돌면 볼 수 있는 이 건물은 이웃의 기존 도시 조직에 원활하게 통합되어 도시 환경에 기여하고자 하는 바람으로 만들어졌다. 건물은 기존 주거용 건물의 빛과 전경을 보존하기 위해 인접 대지에서 비껴 있다. 세인트 토마스가와 술탄가를 따라 나 있는 모퉁이 광장은 빽빽하게 지어진 지역에 공공 장소를 만든다.


© doublespace photography


기단은 기존의 입면과 대조를 이루고 이를 강조하기 위해 유리와 돌을 사용했고, 어울리는 규모와 비례로 전통적인 건물을 감싸고 통합한다. 타워는 프릿 글라스로 싸여 있으며 현장의 기존 조직에 따라 물결 모양으로 되어 있어 빛이 통과 할 수 있다. 붉은 벽돌로 뒤덮인 유산의 견고함과 유리로 뒤덮인 투명한 타워의 투수성이 빅토리아 시대의 경계에 있는 듯한 대비를 이루며 두 가지 재료를 모두를 강조한다. 1880년에 지어진 전통적인 외관을 가진 6개의 빅토리아 시대 연립주택은 외관의 석조, 창문, 장식, 지붕 창 및 경사진 지붕을 세심하게 복원해 원래의 매력을 되돌려 놓았다. 길 중심의 상가 출입구는 건축물의 특성을 보존하고 접근성을 확보하기 위해 변경되었다. 재건축된 타운하우스는 예전의 모습을 보존하기 위해 개인 사무실로 사용되고 있으며, 저층부는 작은 다층으로 세분화하여 상업시설을 배치했다. 


© doublespace photography(Interior Design Consultant: STOA Design Collective)


세인트 토마스 7번가는 토론토에서 최초로 독점적인 상업 소유권을 제공한다. 공유 요소들은 세련되고 정교하다. 짙은 하얀 팔레트(받침대)와 생생한 검정색 금속이 강조되어 있는 대리석으로 덮인 로비는 수직 광택 패널을 통해 건축물의 수평적 유동성을 표현하고, 파도 모양의 움직임과 현대적인 느낌을 결합한다. 이사회실은 스위트 소유자가 공유할 수 있는 공통 영역이다. 이 공간은 다양한 종류의 사업을 수용할 수 있도록 크기에 맞게 조정할 수 있다. 건물은 세라믹 프릿을 사용한 고성능 커튼월로 열 전달율을 줄이고, 큰 용량의 빗물 저수조를 두어 건물의 중수 및 3층과 9층의 효율적 용수로 사용하는 등 다양한 기능을 통해 도시 환경에 기여한다. 늘어나는 주거 지역의 중심부에 자리 잡은 도시의 입지를 활용하여 여러 대중 교통 노선에 근접해 있으며, 걷기와 자전거 타기를 적극적으로 수용하는 덕분에 세인트 토마스 7번가는 기능적으로 통합된 도시 지속 가능성의 본보기가 되었다.


SITE PLAN


MODEL / © Hariri Pontarini Architects


SECTION


FLOOR PLAN




Architect Hariri Pontarini Architects

Location Toronto, Ontario, Canada

Program Retail, Commercial

Size 9,300m2

Completion 2017

Project team David Pontarini, Michael Attard, Douglas Keith, Paulo Milanes, Mark Siemicki, Matthew Hallett

Heritage consultant ERA Architects

Structural consultant Jablonsky, Ast and Partners

Mechanical consultant Able Engineering

Electrical consultant Able Engineering

Landscape architect GH3

Interior design consultant Studio Munge, STOA Design Collective(Suite 606)

Photographer doublespace photography, Hariri Pontarini Architects



해당 프로젝트는 건축문화 2018년 5월호(Vol. 444)에 게재 되었습니다.

The project was published in the April, 2018 issue of the magazine (Vol. 444)




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